စစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို...
ျမားလွံကန္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြသကဲ့သို႔ ...
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး...မေစာင့္စည္းေသာ လူတို႔သည္...
သူတစ္ပါးတို႔ကို ...ႏႈတ္လွံကန္ျဖင့္ ထိုးဆြကုန္၏...
ရဟန္းသည္ ...
သူတစ္ပါးတို႔ ေျပာဆိုအပ္ေသာ...ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ...
ၾကားရေသာေၾကာင့္...ေဒါသစိတ္ မရွိဘဲ သည္းခံရာ၏...။

- မဇၩိမသီလခန္း

(မဇၩိမသီလခန္း)

၁၁။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍၁ လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ မ်ဳိးေစ့အေပါင္း အပင္အေပါင္း ဖ်က္ဆီးျခင္းကုိ ျပဳလုပ္လ်က္ ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ အျမစ္မ်ဳိးေစ့ ပင္စည္မ်ဳိးေစ့ အဆစ္မ်ဳိးေစ့ အၫြန္႔မ်ဳိးေစ့ ငါးခုေျမာက္ အေစ့မ်ဳိးေစ့တုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ မ်ဳိးေစ့အေပါင္း အပင္အေပါင္းကုိ ဖ်က္ဆီးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၂။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ သုိမွီး သံုးေဆာင္ျခင္းကုိ ျပဳလ်က္ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ ဆြမ္းကုိ သုိမွီးျခင္း အေဖ်ာ္ကုိ သုိမွီးျခင္း အ၀တ္ကုိ သုိမွီးျခင္း ယာဥ္ကုိ သုိမွီးျခင္း အိပ္ရာကုိ သုိမွီးျခင္း နံ႔သာကုိ သုိမွီးျခင္း (အျခား) စားသံုးဖြယ္ကုိ သုိမွီးျခင္းတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ သုိမွီးသံုးေဆာင္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၃။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ (သူေတာ္ေကာင္းတရား၏) ဆူးေျငာင့္ျဖစ္ေသာ (ပြဲ) ၾကည့္ျခင္းကုိ ျပဳလ်က္ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ ကျခင္း သီျခင္း တီးမႈတ္ျခင္း သဘင္ပဲြ၂ စာေဟာပြဲ လက္၀ါးတီးပြဲ ေၾကးနင္းခြက္ခြင္း စသည္တီးပြဲ စည္တီးပြဲ ပန္းခ်ီျပပြဲ သံလံုးကစားပြဲ ၀ါးေထာင္၍ကစားပြဲ အ႐ုိးေဆးပြဲ ဆင္တုိက္ပြဲ ျမင္းတုိက္ပြဲ ကြၽဲတုိက္ပြဲ ႏြားတုိက္ပြဲ ဆိတ္တုိက္ပြဲ သုိးတိုက္ပြဲ ၾကက္တုိက္ပြဲ ငံုးတုိက္ပြဲ တုတ္သုိင္းပြဲ လက္ေ၀ွ႔ထုိးပြဲ လက္ပမ္းလံုးပြဲ စစ္ထုိးပြဲ စစ္သည္စစ္ေဆးပြဲ စစ္ဆင္ပြဲ စစ္အင္က်င္းပြဲတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ (သူေတာ္ေကာင္းတရား၏) ဆူးေျငာင့္ျဖစ္ေသာ (ပြဲ) ၾကည့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၄။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေလာင္းကစားျခင္းကုိ ျပဳလ်က္ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ ရွစ္ကြက္က်ားကစားျခင္း ဆယ္ကြက္က်ားကစားျခင္း ေကာင္းကင္က်ားကစားျခင္း ဖိုးလမင္းက်ားကစားျခင္း ဇယ္ေတာက္ကစားျခင္း အန္ကစားျခင္း က်ည္းသား႐ုိက္ကစားျခင္း စုတ္ခတ္ေရးကစားျခင္း ေဂၚလီကစားျခင္း ပီပီမႈတ္ကစားျခင္း ထြန္ငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း ကြၽမ္းထုိးကစားျခင္း စၾကာျဖင့္ကစားျခင္း ျခင္ခြက္ငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း ရထားငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း ေလးငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း အကၡရာ၀ွက္ကစားျခင္း စိတ္အၾကံေဖာ္တမ္းကစားျခင္း က်ဳိးေယာင္ကန္းေယာင္ျပဳ၍ ကစားျခင္းတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေလာင္းကစားျပဳျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၅။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာကုိ (သံုးစြဲျခင္း) ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ ျမင့္လြန္းေသာေနရာ၃ ပလႅင္၄ ေမြးရွည္ေကာ္ေဇာႀကီး ဆန္းၾကယ္ေသာ သားေမြးအခင္း ျဖဴေသာ သားေမြးအခင္း ပန္းေျပာက္ျခယ္ သားေမြးအခင္း လဲသြတ္အခင္း ႐ုပ္ပံုျခယ္သားေမြးအခင္း ႏွစ္ဖက္ေမြးရွိအခင္း တစ္ဖက္ေမြးရွိအခင္း ေရႊခ်ည္ထုိးအခင္း ပုိးခ်ည္အခင္း သားေမြးအခင္းႀကီး ဆင္ကုန္းႏွီး ျမင္းကုန္းႏွီး ရထားခင္းႏွီး သစ္နက္ေရအခင္း ၀ံပုိင့္ေရ အခင္းျမတ္ (နီေသာ) မ်က္ႏွာၾကက္ႏွင့္ အံုးနီႏွစ္ဖက္ရွိေသာေနရာတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၆။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ လိမ္းျခယ္ျခင္း ဆင္ယင္ျခင္းကုိ ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ (နံ႔သာျဖင့္) ပြတ္သပ္ျခင္း (ဆီျဖင့္) ဆုပ္နယ္ျခင္း (နံ႔သာျဖင့္) ေရခ်ဳိးျခင္း (လက္႐ံုးႀကီးထြားရန္) ထု႐ိုက္ျခင္း မွန္ၾကည္႔ျခင္း မ်က္စဥ္းေဆးျခယ္ျခင္း ပန္းပန္ျခင္း နံ႔သာျခယ္ျခင္း နံ႔သာေပ်ာင္းလိမ္းျခင္း မ်က္ႏွာကုိ ျခယ္ျခင္း မ်က္ႏွာကုိ လိမ္းက်ံျခင္း လက္၀တ္တန္ဆာဆင္ျခင္း ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း လက္ကုိင္တုတ္ေဆာင္ျခင္း က်ည္ေတာက္လြယ္ျခင္း သန္လ်က္ေဆာင္ျခင္း (ဆန္းၾကယ္ေသာ) ထီးကုိ ေဆာင္းျခင္း ဆန္းၾကယ္ေသာ ဖိနပ္ကုိစီးျခင္း သင္းက်စ္ဖြဲ႔ျခင္း ပတၱျမားဆံက်င္ထုိးျခင္း သားၿမီး ယပ္ေဆာင္ျခင္း အၿမိတ္ရွည္၀တ္ျဖဴတုိ႔ကုိ ၀တ္ျခင္းတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ လိမ္းျခယ္ျခင္း ဆင္ယင္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၇။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏ ျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ ဖီလာစကား၅ကုိ ေျပာလ်က္ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကားအဘယ္နည္း၊ မင္းႏွင့္စပ္ေသာစကား ခုိးသူႏွင့္စပ္ေသာစကား အမတ္ႀကီးႏွင့္စပ္ေသာစကား စစ္သည္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေၾကာက္ဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား စစ္ထုိးျခင္းႏွင့္စပ္ေသာစကား စားဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေသာက္ဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား အ၀တ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား အိပ္ရာႏွင့္စပ္ေသာစကား ပန္းႏွင့္စပ္ေသာစကား နံ႔သာႏွင့္စပ္ေသာစကား ေဆြမ်ဳိးႏွင့္စပ္ေသာစကား ယာဥ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ရြာႏွင့္စပ္ေသာစကား နိဂံုးႏွင့္စပ္ေသာစကား ၿမိဳ႕ႏွင့္စပ္ေသာစကား နယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား မိန္းမႏွင့္စပ္ေသာစကား ေယာက္်ားႏွင့္စပ္ေသာစကား သူရဲေကာင္းႏွင့္စပ္ေသာစကား လမ္း၆ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေရခပ္ဆိပ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေသလြန္သူႏွင့္စပ္ေသာစကား အေထြေထြႏွင့္စပ္ေသာစကား ေလာက (အေၾကာင္း) ႏွင့္ စပ္ေသာစကား သမုဒၵရာ (အေၾကာင္း) ႏွင့္ စပ္ေသာစကား ႀကီးပြါးျခင္း ဆုတ္ယုတ္ျခင္းႏွင့္စပ္ေသာ စကားတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ ဖီလာစကားကုိေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၈။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ အျငင္းစကားကုိ ေျပာလ်က္ ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ သင္သည္ ဤ ဓမၼ၀ိနယ၇ကုိ မသိ၊ ငါသည္ ဤဓမၼ၀ိနယကုိ သိ၏၊ သင္သည္ ဤဓမၼ၀ိနယကုိ အသုိ႔သိႏုိင္အံ့နည္း၊ သင္သည္ မွားေသာအက်င့္ရွိသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ မွန္ေသာအက်င့္ရွိသူ ျဖစ္၏၊ ငါ၏ စကားသည္ ေစ့စပ္၏၊ သင္၏ စကားသည္ မေစ့စပ္၊ သင္သည္ ေရွးဦးဆုိသင့္သည္ကုိ ေနာက္မွ ဆုိ၏၊ ေနာက္မွ ဆုိသင့္သည္ကုိ ေရွးဦးဆုိ၏၊ သင္၏ ၾကာျမင့္စြာ ေလ့လာထားေသာ စကားသည္ (သင့္ဆီသုိ႔) ျပန္လွည့္၍ တည္ေလၿပီ၊ သင့္အယူ၌ ရွိေသာ အျပစ္ကုိ ငါ တင္ျပၿပီ၊ သင္ အေရးနိမ့္ၿပီ၊ (ငါ တင္ျပေသာ) အျပစ္မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ရွာၾကံေခ်ဦးေလာ့၊ အကယ္၍ စြမ္းႏုိင္လွ်င္လည္း (ယခုပင္) ေျဖရွင္းေလာ့၊ ဤသည္တုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ဤသုိ႔ေသာ အျငင္းစကား (ကုိေျပာျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
၁၉။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ တမန္အမႈ အေစအပါးအမႈ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိ ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း၊ မင္းတုိ႔၏ အမတ္ႀကီးတုိ႔၏ မင္းမ်ဳိးတုိ႔၏ ပုဏၰားတုိ႔၏ သူၾကြယ္တုိ႔၏ လုလင္ပ်ဳိတုိ႔၏ 'ဤအရပ္မွ (ထုိအရပ္သုိ႔) သြားေလာ့၊ ထုိအရပ္မွ (ဤအရပ္သုိ႔) လာေလာ့၊ ဤသည္ကုိ (ဤအရပ္မွ) ေဆာင္သြားေလာ့၊ ဤသည္ကုိ (ထုိအရပ္မွ) ေဆာင္ခဲ့ေလာ့' ဟူေသာ အမႈတုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ တမန္အမႈ အေစအပါးအမႈ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္းေျပာႏုိင္ရာ၏။
၂၀။ ထုိ႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ လာဘ္အလုိ႔ငွါ အံ့ဖြယ္ကုိလည္း ျဖစ္ေစကုန္၏၊ ေျမႇာက္ပင့္၍လည္း ေျပာကုန္၏၊ အရိပ္အျခည္လည္း ျပကုန္၏၊ အတင္းအက်ပ္လည္း ျပဳကုန္၏၊ လာဘ္ျဖင့္ လာဘ္ကုိလည္း ရွာမွီးကုန္၏၊ ဤသည္တုိ႔တည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသုိ႔ေသာ လာဘ္အလုိ႔ငွါ အံ့ဖြယ္ကုိျဖစ္ေစျခင္း ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ပုထုဇဥ္သည္ ဘုရား၏ဂုဏ္ကုိ ေျပာခဲ့လွ်င္ ဤသုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာႏုိင္ရာ၏။
မဇၩိမသီလခန္း ၿပီး၏။
------

၁။     ဤ၌ ယံုၾကည္ျခင္းဟူသည္ = ကံ ကံ၏အက်ဳိး စသည္ကုိ ယံုၾကည္ျခင္းပင္တည္း။
၂။     သဘင္ပြဲဟူသည္ ဇာတ္ ႐ုပ္ေသး အၿငိမ့္ စသည္ပင္တည္း။
၃။     ျမင့္လြန္းေသာေနရာဟူသည္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ရွစ္သစ္ ပမာဏထက္လြန္ေသာ အေျခရွိေသာ ေညာင္ေစာင္း အင္းပ်ဥ္။
၄။     ပလႅင္ဟူသည္ ေျခေထာက္တုိ႔၌ သားရဲ႐ုပ္တပ္ထားေသာ ေနရာတည္း။
၅။     ဤ၌ ဖီလာစကားဟူသည္ နတ္ရြာနိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ စကားတုိ႔တည္း။
၆။ လမ္းဟူသည္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိလမ္းကုိ ဆုိသည္။
၇။     ဓမၼ၀ိနယဟူသည္ ဓမၼ = တရား၊ ၀ိနယ = အဆံုးအမ။
------------------------

More Articals

 
မဟာပါသာဏ ေက်ာက္လံုးႀကီးဓမၼရိပ္သာ(ျမ၀တီ). Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.