(အမရာ၀ိေကၡပ ဒုတိယ၀ါဒ)
၆၃။ ဒုတိယ၀ါဒ၌ကား အဆံုးမရွိ ပစ္လႊင့္ေသာ အယူရွိကုန္ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ထုိထုိအရာ၌ အေမးခံၾကရလွ်င္ အဘယ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အဘယ္ကုိ စြဲမွီ၍ အဆံုးမရွိ ပစ္လႊင့္ေသာစကားကုိ ဆုိကုန္သနည္း -
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏသည္လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏသည္လည္းေကာင္း ''ဤကားကုသုိလ္တည္း''ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤကား အကုသုိလ္တည္း''ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္းမသိ၊ ထုိသူအား ဤသုိ႔ အၾကံျဖစ္၏ -
''ဤကား ကုသုိလ္ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း ငါ မသိ၊ ဤကား အကုသိုလ္ဟုဟုတ္မွန္ေသာ အတုိင္းငါမသိ၊ ငါသည္ ဤကား ကုသုိလ္ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိဘဲလ်က္ ဤကား အကုသိုလ္ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိဘဲလ်က္ ဤကား ကုသုိလ္ဟုေသာ္လည္း ေျဖျငားအံ၊ ဤကားအကုသိုလ္ဟုေသာ္လည္း ေျဖျငားအံ၊ ထုိေျဖျခင္းေၾကာင့္ ငါ့အား ႏွစ္သက္ျခင္း 'ဆႏၵ' သည္လည္းေကာင္း၊ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ' သည္လည္းေကာင္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း 'ေဒါသ' သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ထိခုိက္ျခင္း 'ပဋိဃ' သည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရာ၏၊ ထုိ ႏွစ္သက္ျခင္း 'ဆႏၵ'၊ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ'၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း 'ေဒါသ'၊ စိတ္ထိခုိက္ျခင္း 'ပဋိဃ' ေၾကာင့္ ငါ့အား စြဲလမ္းျခင္း 'ဥပါဒါန္' ျဖစ္ရာ၏၊ ထုိစြဲလမ္းျခင္းေၾကာင့္ ငါ့အား ပင္ပန္းျခင္း ျဖစ္ရာ၏၊ ထုိပင္ပန္းျခင္းေၾကာင့္ ငါ့အားအႏၲရာယ္ျဖစ္ရာ၏''ဟု အၾကံ ျဖစ္၏။
ထုိသူသည္ ဤသုိ႔ စြဲလမ္းျခင္းကုိ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ စြဲလမ္းျခင္းကုိ စက္ဆုပ္ေသာေၾကာင့္ ဤ ကားကုသုိလ္တည္းဟု မေျဖ၊ ဤကား အကုသုိလ္တည္းဟု မေျဖ၊ ထုိထုိအရာ၌ အေမးခံရလွ်င္ ''ဤသုိ႔ဟုလည္း ငါ မယူ၊ ထုိသုိ႔ဟုလည္း ငါမယူ၊ အျခားသုိ႔ဟုလည္း ငါမယူ၊ (ဤသုိ႔ ထုိသုိ႔ အျခားသို႔) မဟုတ္ဟုလည္း ငါ မယူ၊ (ဤသုိ႔ ထုိသုိ႔ အျခားသုိ႔) မဟုတ္သည္ မဟုတ္ဟုလည္း ငါမယူ''ဟု အဆံုးမရွိ ပစ္လႊင့္ေသာ စကားကုိ ဆုိ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ဒုတိယ အေၾကာင္းတည္း၊ ယင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္းကုိ စြဲမွီ၍အဆံုးမရွိ ပစ္လႊင့္ေသာ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ထုိထုိအရာ၌ အေမးခံၾကရလွ်င္ အဆံုးမရွိ ပစ္လႊင့္ေသာ စကားကုိ ဆုိ၏။ (၂-၁၄)
------