သီလကၡန္ပါဠိေတာ္
ျမန္မာျပန္
------
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
၁-ျဗဟၼဇာလသုတ္ ပရိဗၺာဇကကထာ
နိဒါန္း
ျမန္မာျပန္
------
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
၁-ျဗဟၼဇာလသုတ္ ပရိဗၺာဇကကထာ
နိဒါန္း
၁။ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသုိ႔ ၾကားနာခဲဲ့ရပါသည္ -
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ ငါးရာခန္႔မွ်ေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ ရာဇၿဂိဳဟ္ (ျပည္) ႏွင့္ နာဠႏၵာ (ၿမိဳ႕) အၾကား၌ ခရီးရွည္ၾကြေတာ္မူ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္လည္း တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္ႏွင့္အတူ ရာဇၿဂိဳဟ္ (ျပည္) ႏွင့္ နာဠႏၵာ (ၿမိဳ႕) အၾကား၌ပင္ ခရီးရွည္သြား၏။
ထုိ (ခရီး) ၌ သုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္ ဘုရား တရား သံဃာ၏ အျပစ္ကုိ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္သည္ကား ဘုရား တရား သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ထုိဆရာတပည့္ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာ၏ ေနာက္မွ ေနာက္မွ အစဥ္လုိက္ကုန္၏။
၂။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ အမၺလ႒ိကာ (ဥယ်ာဥ္) မင္းကြန္း၁၌ တစ္ညဥ့္တည္းခုိရန္ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္လည္း တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္ႏွင့္ အတူအမၺလ႒ိကာ (ဥယ်ာဥ္) မင္းကြန္း၌ပင္ တစ္ညဥ့္တည္းခုိရန္ ခ်ဥ္းကပ္၏၊ ထုိအမၺလ႒ိကာ (ဥယ်ာဥ္) ၌လည္း သုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္ ဘုရား တရား သံဃာ၏အျပစ္ကုိ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္သည္ကား ဘုရား တရား သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ထုိဆရာတပည့္ ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္ဆန္႔က်င္ေသာစကားကုိ ေျပာလ်က္ ေနကုန္၏။
၃။ ထုိအခါ ညဥ့္၏ (အဆံုး) မုိးေသာက္ခ်ိန္၌ (အိပ္ရာမွ) ထၾက၍ တန္ေဆာင္း၀န္း၌ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတုိ႔ စုေ၀းထုိင္ေနၾကရာတြင္ ဤစကားျဖစ္ေပၚ၏ -
''အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ ငါ့သွ်င္တုိ႔၊ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ ငါ႔သွ်င္တုိ႔၊ သိေတာ္မူေသာ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတုိ႔ကုိ) ကုိယ္တုိင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ အထူးထူးေသာ အလုိဆႏၵကုိ (အတုိင္းမသိ) ေကာင္းစြာ ထုိးထြင္းသိေတာ္မူပါေပ၏၊ ဤသုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္ ဘုရား တရား သံဃာ၏အျပစ္ကုိ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္း ျဖင့္ ေျပာ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္သည္ကား ဘုရား တရား သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ဤဆရာတပည့္ ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာ၏ ေနာက္မွ ေနာက္မွ အစဥ္လုိက္ကုန္၏''ဟု စကားျဖစ္ေပၚ၏။
၄။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိရဟန္းတုိ႔၏ စကားကုိ သိေတာ္မူသျဖင့္ တန္ေဆာင္း၀န္းသုိ႔ ၾကြေတာ္မူ၍ ခင္းထားေသာေနရာ၌ ထုိင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းတုိ႔ ယခုအခါ အဘယ္စကားျဖင့္ စုေ၀းထုိင္ေနကုန္သနည္း၊ သင္တုိ႔၏ မၿပီးေသးေသာ အၾကားစကား၂သည္ကား အဘယ္နည္း''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏၊ ဤသုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏ -
''အသွ်င္ဘုရား ညဥ့္၏ (အဆံုး) မုိးေသာက္ခ်ိန္၌ (အိပ္ရာမွ) ထၾက၍ ဤတန္ေဆာင္း၀န္း၌ အကြၽႏု္ပ္တုိ႔ စုေ၀းထုိင္ေနၾကရာတြင္ ဤစကားျဖစ္ေပၚပါသည္ -
'အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ ငါ့သွ်င္တုိ႔၊ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ ငါ့သွ်င္တုိ႔၊ သိေတာ္မူေသာ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတုိ႔ကုိ) ကုိယ္တုိင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ အထူးထူးေသာ အလုိဆႏၵကုိ (အတုိင္းမသိ) ေကာင္းစြာ ထုိးထြင္းသိေတာ္မူပါေပ၏၊ ဤသုပၸိယပရိဗုိဇ္သည္ ဘုရား တရား သံဃာ၏အျပစ္ကုိ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ သုပၸိယပရိဗုိဇ္၏ တပည့္ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼဒတ္လုလင္သည္ကား ဘုရား တရား သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ၏၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ဤဆရာတပည့္ ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာ၏ ေနာက္မွေနာက္မွ အစဥ္လုိက္ကုန္၏'ဟု စကား ျဖစ္ေပၚပါသည္။
ဤသည္ကား အကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ မၿပီးေသးေသာ အၾကားစကားျဖစ္ပါသည္၊ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာပါသည္ အသွ်င္ဘုရား''ဟု ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
၅။ ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကလွ်င္ ထုိ (ေျပာၾကရာ) ၌ သင္တုိ႔သည္ ရန္ၿငိဳးထားျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္း စိတ္မေက်ခ်မ္းျခင္း မျဖစ္ေစသင္။
ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကရာ၌ သင္တုိ႔သည္ အမ်က္ထြက္ၾကလွ်င္ ႏွလံုးမသာၾကလွ်င္ သင္တုိ႔အားသာလွ်င္ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ရာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကရာ၌ သင္တုိ႔သည္ အမ်က္ထြက္ၾကလွ်င္ ႏွလံုးမသာၾကလွ်င္ သင္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ စကားေကာင္း စကားဆုိးကုိ သိႏုိင္ၾကပါမည္ေလာ။
မသိႏုိင္ၾကပါ အသွ်င္ဘုရား။
ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ အျပစ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကရာ၌ ''ဤစကားသည္ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္၊ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း မမွန္၊ စင္စစ္အားျဖင့္ ဤအျပစ္သည္ ငါတုိ႔၌ ထင္ရွားမရွိ''ဟု မဟုတ္သည္ကုိ မဟုတ္သည့္အတုိင္း သင္တုိ႔ ေျဖရွင္းရမည္။
၆။ ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကလွ်င္ ထုိ (ေျပာၾကရာ) ၌ သင္တုိ႔သည္ ႏွစ္သက္ျခင္း ၀မ္းသာျခင္း စိတ္တက္ၾကြျခင္း မျဖစ္ေစသင္။
ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကရာ၌ သင္တုိ႔သည္ ႏွစ္သက္ၾကလွ်င္ ၀မ္းသာၾကလွ်င္ စိတ္တက္ၾကြၾကလွ်င္ သင္တုိ႔အားသာလွ်င္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ရာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သည္ ငါ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ တရား၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ သံဃာ၏ဂုဏ္ကုိျဖစ္ေစ ေျပာၾကရာ၌ ''ဤစကားသည္ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္းဟုတ္ေပ၏၊ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း မွန္ေပ၏၊ စင္စစ္အားျဖင့္ ဤဂုဏ္သည္ ငါတုိ႔၌ ထင္ရွားရွိေပ၏''ဟုဟုတ္မွန္သည္ကုိဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း သင္တုိ႔ ၀န္ခံရမည္။
------
၁။ မင္းကြန္း = မင္းတုိ႔၏ နားေနရန္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အေဆာက္အအုံ။
၂။ အၾကားစကား ဟူသည္ = ကမၼ႒ာန္းႏွလံုးသြင္းျခင္း စာသင္ျခင္း စသည္တုိ႔၏ အၾကား၌ ျဖစ္ေသာ အလြတ္စကား (ျဗဟၼဇာလသုတ္ဖြင့္ အ႒ကထာ)၊ ငါဘုရားမလာမီ အၾကား၌ ျဖစ္ေသာစကား (ေပါ႒ပါဒသုတ္ဖြင့္ အ႒ကထာ)။
--------------------