စစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို...
ျမားလွံကန္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြသကဲ့သို႔ ...
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး...မေစာင့္စည္းေသာ လူတို႔သည္...
သူတစ္ပါးတို႔ကို ...ႏႈတ္လွံကန္ျဖင့္ ထိုးဆြကုန္၏...
ရဟန္းသည္ ...
သူတစ္ပါးတို႔ ေျပာဆိုအပ္ေသာ...ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ...
ၾကားရေသာေၾကာင့္...ေဒါသစိတ္ မရွိဘဲ သည္းခံရာ၏...။

- သႆတဒိ႒ိ ပဌမ၀ါဒ

(သႆတဒိ႒ိ ပဌမ၀ါဒ)

၃၁။ ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏသည္လည္းေကာင္း ျဗာဟၼဏသည္လည္းေကာင္းျပင္းစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ ျမဲၿမံစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ စြဲ၍ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကုိ စြဲ၍ ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္းကုိရ၏၊ ယင္းသုိ႔ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတ္ေသာ္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ေနဖူးေသာ၁ဘ၀ကုိ ေအာက္ေမ့ႏုိင္၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း -
တစ္ဘ၀ကုိလည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ သံုးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေလးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ငါးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဆယ္ဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ႏွစ္ဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သံုးဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ေလးဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ငါးဆယ္တုိ႔ကုိလည္း ေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ရာကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ေထာင္ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္သိန္းကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ရာေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သိန္းေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း ]ထုိ (ဘ၀) ၌ (ငါ) သည္ ဤသုိ႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အႏြယ္ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အစာရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကုိ ခံစားခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အသက္အပုိင္းအျခား ရွိခဲ့၏၊ ထုိ (ငါ) သည္ ထုိ (ဘ၀) မွ ေသခဲ့၍ ထုိ (ဘ၀) ၌ ျဖစ္ျပန္ခဲ႔၏၊ ထုိ (ဘ၀) ၌လည္း ဤသုိ႔ေသာ အမည္ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အဆင္းရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အစာရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကုိ ခံစားခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အသက္အပုိင္းအျခားရွိခဲ့၏၊ ထုိ (ငါ) သည္ ထုိ (ဘ၀) မွ ေသခဲ့၍ ဤ (ဘ၀) ၌ ျဖစ္ျပန္ခဲ႔၏'ဟု အျခင္းအရာႏွင့္တကြၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္ အႏြယ္) ႏွင့္တကြ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ေနဖူးေသာ ဘ၀ကုိ ေအာက္ေမ့ ႏုိင္၏။
ထုိသူသည္ ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
 ''အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲ၏၊ ၿမံဳ၏၊ ေတာင္ထြတ္ကဲ့သုိ႔ တည္၏၊ ခုိင္ျမဲေသာ တံခါးတုိင္ကဲ့သုိ႔ တည္၏၊ ထုိသတၱ၀ါတုိ႔သည္ပင္လွ်င္ (တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀သုိ႔) ေျပးသြားကုန္၏၊ က်င္လည္ကုန္၏၊ ေသကုန္၏၊ ျဖစ္ေပၚကုန္၏။ (အတၱႏွင့္ေလာကသည္) ျမဲေသာ အရာတုိ႔ႏွင့္တူစြာ အျမဲရွိေနသည္သာတည္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ငါသည္ ျပင္းစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ ျမဲၿမံစြာအားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ စြဲ၍ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကုိ စြဲ၍ ထုိသုိ႔ သေဘာရွိေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္းကုိ ရ၏၊ ယင္းသုိ႔ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတ္ေသာ္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ေနဖူးေသာ ဘ၀ကုိ ေအာက္ေမ့ႏုိင္၏၊ ဤသည္တုိ႔ကား အဘယ္နည္း -
တစ္ဘ၀ကုိလည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ သံုးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေလးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ငါးဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဆယ္ဘ၀တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ႏွစ္ဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သံုးဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ေလးဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း ဘ၀ငါးဆယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ရာကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ေထာင္ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္သိန္းကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ရာေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သိန္းေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း ] ထုိ (ဘ၀) ၌ (ငါ) သည္ ဤသုိ႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာအႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အဆင္းရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကုိခံစားခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ ေသာ အသက္အပုိင္းအျခား ရွိခဲ့၏၊ ထုိ (ငါ) သည္ ထုိ (ဘ၀) မွ ေသခဲ့၍ ထုိ (ဘ၀) ၌ျဖစ္ျပန္ခဲ႔၏၊ ထုိ (ဘ၀) ၌လည္း ဤသုိ႔ေသာ အမည္ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အႏြယ္ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာအဆင္းရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကုိ ခံစားခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ေသာအသက္အပုိင္းအျခား ရွိခဲ့၏၊ ထုိ (ငါ) သည္ ထုိ (ဘ၀) မွ ေသခဲ့၍ ဤ (ဘ၀) ၌ ျဖစ္ျပန္ခဲ႔၏'ဟုအျခင္းအရာႏွင့္တကြ ၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္အႏြယ္) ႏွင့္ တကြ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ေနဖူးေသာ ဘ၀ကုိေအာက္ေမ့ႏုိင္၏။ ငါသည္ ဤ အေၾကာင္းေၾကာင့္ -
 ' အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲ၏၊ ။ျမံဳ၏၊ ေတာင္ထြတ္ကဲ့သုိ႔ တည္၏၊ ခုိင္ျမဲေသာ တံခါးတုိင္ကဲ့သုိ႔ တည္၏၊ ထုိသတၱ၀ါတုိ႔သည္ပင္လွ်င္ (တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀သုိ႔) ေျပးသြားကုန္၏၊ က်င္လည္ကုန္၏၊ ေသကုန္၏၊ ျဖစ္ေပၚကုန္၏၊ (အတၱႏွင့္ေလာကသည္) ျမဲေသာအရာတုိ႔ႏွင့္ တူစြာ အျမဲရွိေနသည္သာတည္း'ဟု သိ၏'' ဟူ၍ ဆုိ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ပဌမအေၾကာင္းတည္း၊ ယင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္းကုိ စြဲမွီ၍ တည္ျမဲအယူ ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အတၱကုိလည္းေကာင္း၊ ေလာကကုိလည္းေကာင္းတည္ျမဲ၏ဟု ျပကုန္၏။ (၁)
------

၁။ ပုေဗၺနိ၀ါသ (ပါဠိ) ပုေဗၺ -ေရွး၌၊ နိ၀ါသ -ေနဖူးေသာဘ၀။
----------------------

More Articals

 
မဟာပါသာဏ ေက်ာက္လံုးႀကီးဓမၼရိပ္သာ(ျမ၀တီ). Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.