ဥဒၶမာဃာတနိက ေန၀သညီ နာသညီ၀ါဒ
ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ အယူရွစ္မ်ဳိး
၈၁။ ရဟန္းတုိ႔ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ရွိကုန္၏၊ (ထုိသူတုိ႔သည္) ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိ လည္းမဟုတ္ေသာ အတၱကုိ ရွစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏။ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ အယူရွစ္မ်ဳိး
ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ အယူရွိကုန္ေသာ ထုိအသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အဘယ္ကုိ စြဲဲမွီ၍ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ေသာ အတၱကုိ ရွစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္သနည္း -
၈၂။ အတၱသည္ ႐ုပ္ရွိ၏၊ ေသၿပီးေနာက္ ပ်က္စီးျခင္း မရွိ၊ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္း မဟုတ္ဟုျပကုန္၏။
အတၱသည္ ႐ုပ္မရွိ။
အတၱသည္ ႐ုပ္ရွိလည္းဟုတ္၏၊ ႐ုပ္မရွိလည္းဟုတ္၏။
အတၱသည္ ႐ုပ္ရွိလည္း မဟုတ္၊ ႐ုပ္မရွိလည္း မဟုတ္။
အတၱသည္ အဆုံးရွိ၏။
အတၱသည္ အဆုံးမရွိ။
အတၱသည္ အဆုံးရွိလည္းဟုတ္၏၊ အဆုံးမရွိလည္းဟုတ္၏။
အတၱသည္ အဆုံးရွိလည္း မဟုတ္၊ အဆုံးမရွိလည္း မဟုတ္၊ ေသၿပီးေနာက္ ပ်က္စီးျခင္း မရွိ၊ သညာရွိလည္း မဟုတ္၊ မရွိလည္း မဟုတ္ဟု ျပကုန္၏။ (ဂ-၃၂-၅၀)
၈၃။ ရဟန္းတုိ႔ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္အယူရွိကုန္ေသာ ထုိသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ေသာ အတၱကုိ ဤ ရွစ္မ်ဳိးေသာအေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ အယူရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအားလုံးတုိ႔သည္ ေသၿပီးေနာက္ သညာရွိလည္းမဟုတ္ မရွိလည္းမဟုတ္ေသာ အတၱကုိ ျပၾကလွ်င္ ဤရွစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤ (ရွစ္မ်ိဳး) တုိ႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ျပကုန္၏၊ ဤ (ရွစ္မ်ဳိး) တုိ႔မွ တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းမရွိ။ပ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ဟုတ္မွန္ေသာ ဂုဏ္ကုိ မွန္စြာ ေျပာလုိၾကလွ်င္ အၾကင္ (တရား) တုိ႔ျဖင့္ ေျပာၾကရာ၏၊ နက္နဲဲကုန္ေသာ ။ပ။ ထုိတရားတုိ႔သည္ ဤသည္တုိ႔ပင္တည္း။
------