ဥေစၦဒ၀ါဒ
ျပတ္စဲဲအယူ ခုနစ္မ်ဳိး
၈၄။ ရဟန္းတုိ႔ ျပတ္စဲဲအယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသ သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ရွိကုန္၏၊ (ထုိသူတုိ႔သည္) ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ခုနစ္မ်ဳိးေသာအေၾကာင္း တုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏။ျပတ္စဲဲအယူ ခုနစ္မ်ဳိး
ျပတ္စဲဲအယူရွိကုန္ေသာ ထုိအသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အဘယ္ကုိစြဲဲမွီ၍ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ခုနစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္သနည္း -
၈၅။ ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏသည္လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏသည္လည္းေကာင္းဤသုိ႔ ဆုိေလ့ရွိ၏၊ ဤသုိ႔ ယူေလ့ရွိ၏ -
''အခ်င္း ဤအတၱသည္ ႐ုပ္ရွိ၏၊ မဟာဘုတ္ေလးပါး အစုအေ၀းျဖစ္၏၊ မိဘတုိ႔မွ ေပါက္ဖြား၏၊ ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိေလ့ရွိ၏၊ ယူေလ့ရွိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္းေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၁-၃၃-၅၁)
၈၆။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ဤမွ်ျဖင့္ လုံး၀ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ ကာမာ၀စရနတ္ျပည္၌ျဖစ္ေသာ အစာအာဟာရ စားေသာက္ေသာ ႐ုပ္ရွိေသာ အျခားအတၱသည္ ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္ မသိ၊ (သင္) မျမင္၊ ထုိအတၱကုိ ငါ သိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္း ထုိအတၱသည္ ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏၊
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၂-၃၄-၅၂)
၈၇။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ဤမွ်ျဖင့္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ေသာ အဂၤါႀကီးငယ္ အလုံးစုံရွိေသာ ဣေႁႏၵမခ်ဳိ႕တဲဲ့ေသာ စ်ာန္စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ရွိေသာ အျခားအတၱသည္ ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္မသိ၊ (သင္) မျမင္၊ ထုိအတၱကုိ ငါ သိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္း ထုိအတၱသည္ ကုိယ္ေကာင္ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၃-၃၅-၅၃)
၈၈။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ ဤမွ်ျဖင့္လုံး၀ ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ ႐ူပသညာ၁ တုိ႔ကုိ လုံး၀ လြန္ေျမာက္၍ ပဋိဃသညာ၂ တုိ႔့လုံး၀ခ်ဳပ္သည့္ျပင္ နာနတၱသညာ၃ တုိ႔ကုိ လုံး၀ ႏွလုံးမသြင္းမူ၍ 'ေကာင္းကင္သည္ အဆုံးမရွိ}ဟု (ႏွလုံးသြင္းလ်က္) အာကာသာနဉၥာယတန ျဗဟၼာ့ဘုံသုိ႔ ေရာက္ေသာ အျခား အတၱသည္ ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္ မသိ၊ (သင္) မျမင္၊ ထုိ အတၱကုိ ငါသိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္း ထုိအတၱသည္ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၄-၃၆-၅၄)
၈၉။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ဤမွ်ျဖင့္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ အာကာသာနဉၥာယတနစ်ာန္ကုိ လုံး၀ လြန္ေျမာက္၍ '၀ိညာဥ္သည္ အဆုံးမရွိ}ဟု (ႏွလုံးသြင္းလ်က္) ၀ိညာဏဉၥာယတနျဗဟၼာ့ဘုံသုိ႔ ေရာက္ေသာ အျခားအတၱသည္ ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္ မသိ၊ (သင္) မျမင္၊ ထုိအတၱကုိ ငါ သိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္း ထုိအတၱသည္ ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၅-၃၇-၅၅)
၉၀။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ဤမွ်ျဖင့္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ အခ်င္း ၀ိညာဏဉၥာယတနစ်ာန္ကုိ လုံး၀ လြန္ေျမာက္၍ 'တစ္စုံတစ္ခုမွ် မရွိ'ဟု (ႏွလုံးသြင္းလ်က္) အာကိဉၥညာယတနျဗဟၼာ့ဘုံသုိ႔ ေရာက္ေသာ အျခား အတၱသည္ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္ မသိ၊ (သင္) မျမင ္၊ ထုိအတၱကုိ ငါ သိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္းထုိအတၱသည္ ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္းဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္းေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၆-၃၈-၅၆)
၉၁။ ထုိသူကုိ အျခားသူက ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤအတၱသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါမဆုိ၊ အခ်င္း ဤအတၱသည္ဤမွ်ျဖင့္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲသည္ မဟုတ္ေသး၊ အာကိဉၥညာယတနစ်ာန္ကုိ လုံး၀ လြန္ေျမာက္၍ 'ဤ၀ိညာဥ္သည္ ၿငိမ္သက္၏၊ ဤ၀ိညာဥ္သည္ မြန္ျမတ္၏'ဟု (ႏွလုံးသြင္းလ်က္) ေန၀သညာနာသညာယတနျဗဟၼာ့ဘုံသုိ႔ ေရာက္ေသာ အျခားအတၱသည္ ရွိေသး၏၊ ထုိအတၱကုိ သင္ မသိ၊ (သင္) မျမင္၊ ထုိ အတၱကုိ ငါ သိ၏၊ (ငါ) ျမင္၏၊ အခ်င္း ထုိအတၱသည္ ကုိယ္ေကာင္ ပ်က္စီးလွ်င္ ျပတ္စဲဲ၏၊ ပ်က္စီး၏၊ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မရွိ၊ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤအတၱသည္ လုံး၀ ျပတ္စဲဲ၏''ဟု ဆုိ၏။
ဤသုိ႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပကုန္၏။ (၇-၃၉-၅၇)
၉၂။ ရဟန္းတုိ႔ ျပတ္စဲဲအယူရွိကုန္ေသာ ထုိသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ဤခုနစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ျပတ္စဲဲအယူရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအားလုံးတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ျပတ္စဲဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကုိ ျပၾကလွ်င္ ဤခုနစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ဤ (ခုနစ္မ်ဳိး) တုိ႔တြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ျပကုန္၏၊ ဤ (ခုနစ္မ်ဳိး) တုိ႔မွ တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္း မရွိ။ပ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ဟုတ္မွန္ေသာဂုဏ္ကုိ မွန္စြာ ေျပာလုိၾကလွ်င္ အၾကင္ (တရား) တုိ႔ျဖင့္ ေျပာၾကရာ၏၊ နက္နဲဲကုန္ေသာ ။ပ။ ထုိတရားတုိ႔သည္ ဤသည္တုိ႔ပင္တည္း။
------
၁။ ႐ူပသညာ=႐ူပစ်ာန္၌ျဖစ္ေသာသညာ။၂။ ပဋိဃသညာ= စကၡဳစေသာ၀တၳဳ႐ုပ္ငါးပါး၌ ႐ူပါ႐ုံစေသာအာ႐ုံငါးပါးတုိ႔ ထိခုိက္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚေသာ ပÍၥ၀ိညာဥ္သညာ။
၃။ နာနတၱသညာ= ပဋိဃသညာမွတစ္ပါးေသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ကာမာ၀စရသညာ၊