အဓိစၥသမုပၸႏၷ၀ါဒ
အေၾကာင္းမဲ့အယူႏွစ္မ်ဳိး
အေၾကာင္းမဲ့အယူႏွစ္မ်ဳိး
၆၇။ ရဟန္းတုိ႔ အေၾကာင္းမဲ့ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ရွိကုန္၏၊ (ထုိသူတုိ႔သည္) အတၱကုိလည္းေကာင္း၊ ေလာကကုိလည္းေကာင္း အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚ၏ဟုႏွစ္မ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏။ အေၾကာင္းမဲ့ အယူရွိကုန္ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အဘယ္ ကုိစြဲမွီ၍ အတၱကုိလည္းေကာင္း၊ ေလာကကုိလည္းေကာင္း အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚ၏ဟု ႏွစ္မ်ဳိးေသာအေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္သနည္း -
(အဓိစၥသမုပၸႏၷ ပဌမ၀ါဒ)
၆၈။ ရဟန္းတုိ႔ အသညသတ္မည္ေသာ ျဗဟၼာတုိ႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထုိျဗဟၼာတုိ႔သည္ (ပဋိသေႏၶ) သညာျဖစ္ေပၚျခင္းေၾကာင့္ ထုိ (ျဗဟၼာ့) ဘံုမွ စုေတကုန္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိေသး၏၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါသည္ ထုိ (ျဗဟၼာ့) ဘံုမွ စုေတ၍ ဤ (လူ႔) ဘံုသုိ႔ ေရာက္ လာေသာ္လူ႔ေဘာင္မွ ရေသ့ ရဟန္းေဘာင္သုိ႔ ၀င္ၿပီးလွ်င္ ျပင္းစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ ျမဲၿမံစြာအားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ စြဲ၍ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကုိ စြဲ၍ ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္းကုိ ရ၏၊ ယင္းသုိ႔ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတ္ေသာ္ ပဋိသေႏၶသညာျဖစ္ေပၚျခင္းကုိ ေအာက္ေမ့ႏုိင္၏၊ ထုိ႔ထက္ အလြန္မေအာက္ေမ့ႏုိင္။ ထုိသူသည္ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚ၏၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ငါသည္ ေရွး၌ မရွိခဲ၊ ထုိငါသည္ မရွိခဲ့ဘဲလ်က္ ယခု ထင္ရွားရွိလာ၏''ဟု ဆုိ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ပဌမ အေၾကာင္းတည္း၊ ယင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္းကုိ စြဲမွီ၍အေၾကာင္းမဲ့ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အတၱကုိလည္းေကာင္း၊ ေလာကကုိလည္းေကာင္း အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚ၏ဟု ျပကုန္၏။ (၁-၁၇)