စစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို...
ျမားလွံကန္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြသကဲ့သို႔ ...
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး...မေစာင့္စည္းေသာ လူတို႔သည္...
သူတစ္ပါးတို႔ကို ...ႏႈတ္လွံကန္ျဖင့္ ထိုးဆြကုန္၏...
ရဟန္းသည္ ...
သူတစ္ပါးတို႔ ေျပာဆိုအပ္ေသာ...ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ...
ၾကားရေသာေၾကာင့္...ေဒါသစိတ္ မရွိဘဲ သည္းခံရာ၏...။

- ၾကက္ငယ္ဥပမာ

(ၾကက္ငယ္ဥပမာ)

၁၁။ ပုဏၰား ဥပမာေသာ္ကား ၾကက္မ၌ ရွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆယ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဆယ့္ႏွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း ဥတို႔သည္ ရွိကုန္ရာ၏၊ ထို (ဥ) တို႔ကို ၾကက္မသည္ ေကာင္းစြာ၀ပ္အပ္ကုန္၏၊ ထက္၀န္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ အေငြ႕ေပးအပ္ကုန္၏၊ ထက္၀န္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ (ၾကက္နံ႔ကို) ထံုေစအပ္ကုန္၏၊ (ၾကက္ဥတို႔ အတြင္း၌ တည္ေသာ) ထိုၾကက္ငယ္အေပါင္းတို႔တြင္ ေျခသည္းဖ်ား ႏႈတ္သီးဖ်ားျဖင့္ ဥခြံကို ေရွးဦးစြာ ေဖာက္ခြဲ၍ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေပါက္ဖြားလာေသာ ၾကက္ငယ္ကိုအဘယ္သို႔ ဆိုအပ္သနည္း၊ အႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အငယ္ဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ေဂါတမ အႀကီးဟူ၍ ဆုိအပ္ပါသည္၊ ထိုၾကက္ငယ္အေပါင္းတို႔တြင္ (ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ ေရွးဦးစြာထြက္လာေသာ) ထို (ၾကက္ငယ္) သည္ အႀကီးျဖစ္ပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ပုဏၰား ဤအတူပင္ အ၀ိဇၨာ၌ ေရာက္ေသာ (အ၀ိဇၨာ)ဟူေသာ ဥ၌ ျဖစ္ေသာ (အ၀ိဇၨာဟူေသာဥခြံျဖင့္) ထက္၀န္းက်င္ ေျမႇးယွက္အပ္ေသာ သတၱ၀ါအေပါင္းတြင္ အ၀ိဇၨာဟူေသာ ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ (ငါ) တစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ေလာက၌ အတုမဲ့လြန္ျမတ္ေသာ ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိျမင္ေသာ 'သမၼာသေမၺာဓိ'ဥာဏ္ကို ထိုးထြင္း၍ သိၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ေလာကထက္ ႀကီး၏၊ ျမတ္၏။
ပုဏၰား ငါသည္ မတြန္႔တိုေသာ လုံ႔လကို အားထုတ္ၿပီးၿပီ၊ (ငါ့အား) ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမရွိေသာ သတိ သည္ထင္ၿပီ၊ (ငါ၏) ကိုယ္သည္ ပူပန္ျခင္းမရွိ ၿငိမ္းေအးၿပီ၊ (ငါ၏) စိတ္သည္ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ုံရွိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ တည္ၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ ကာမဂုဏ္တို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း '၀ိတက္' ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း '၀ိစာရ' ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ (နီ၀ရဏ) ဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
၀ိတက္ ၀ိစာရ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္း'သမာဓိ' ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာ ၾကံစည္ျခင္း '၀ိတက္' မရွိေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း '၀ိစာရ' မရွိေသာတည္ၾကည္ျခင္း 'သမာဓိ' ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန့္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ေမ႕ျခင္း 'သတိ'၊ ဆင္ျခင္ျခင္း 'သမၸဇဥ္' ႏွင့္ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေနခဲ့ၿပီ၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ ခံစားခဲ့ၿပီ၊ အၾကင္တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္ ထိုသူ႕ကို ''လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ သတိရွိသူ ခ်မ္းသာစြာေနေလ့ရွိသူ''ဟု အရိယာ (ပုဂၢိဳလ္) တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏၊ (ထိုငါသည္) ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေရွးဦးကပင္လွ်င္ ၀မ္းသာျခင္းçႏွလံုးမသာျခင္း တို႔၏ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ 'ဥေပကၡာ' ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာသတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
၁၂။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့၍သိေသာ 'ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္၁' အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈ ၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့၏၊ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း - တစ္ဘ၀ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ သံုးဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေလးဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ငါးဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆယ္ဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ႏွစ္ဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သံုးဆယ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀ေလးဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀ငါးဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ရာကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ေထာင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္သိန္းကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ပ်က္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ျဖစ္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာပ်က္ကပ္ ျဖစ္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ဤမည္ေသာ ဘ၀၌ (ငါသည္) ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏။ ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ) သည္ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့၍ ဤမည္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ျပန္၏၊ ထိုဘ၀၌လည္း ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာအသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ) သည္ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့၍ ဤဘ၀၌ ျဖစ္ျပန္၏ဟု ဤသို႔ အျခင္းအရာႏွင့္တကြ ၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္အႏြယ္) ႏွင့္တကြ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကိုေအာက္ေမ့ခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ငါသည္ ညဥ့္ဦး 'ပဌမ' ယာမ္၌ ဤပဌမျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ ေပ်ာက္၍အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏ပဌမေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။
၁၃။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထို ငါသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ ေသျခင္း ျဖစ္ေပၚျခင္းကို သိေသာ'စုတူပပါတဉာဏ္'၂ အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ 'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၱ၀ါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱ၀ါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱ၀ါ၊ ျမတ္ေသာ သတၱ၀ါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱ၀ါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱ၀ါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱ၀ါ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတို႔ကို သိ၏၊ ''အခ်င္းတို႔ ဤသတၱ၀ါတို႔သည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ '၀စီဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာမေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲကုန္၏၊ မွားေသာအယူရွိကုန္၏၊ မွားေသာ အယူျဖင့္ ျပဳေသာ ကံ ရွိကုန္၏၊ ထိုသတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ဖ႐ိုဖရဲက်ေရာက္ရာ ငရဲ၌ ျဖစ္ေပၚ ကုန္၏၊ အခ်င္းတို႔ ဤသတၱ၀ါတို႔သည္ကား ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ '၀စီသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲျခင္းမွ ကင္းကုန္၏၊ မွန္ေသာ အယူရွိကုန္၏၊ မွန္ေသာအယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏၊ ထိုသတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္ 'သုဂတိ' ၌ျဖစ္ေပၚကုန္၏''ဟု သိ၏။
ဤသို႔လွ်င္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၱ၀ါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱ၀ါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱ၀ါ၊ ျမတ္ေသာသတၱ၀ါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱ၀ါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱ၀ါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱ၀ါ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱ၀ါတို႔ကို သိ၏။
ပုဏၰား ငါသည္ သန္းေခါင္ 'မဇၩိမ' ယာမ္၌ ဤဒုတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ ေပ်ာက္၍အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံအတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏ဒုတိယ ေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။
၁၄။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္း ကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ အာသေ၀ါတရားတို႔ကို ကုန္ေစေသာ'အာသ၀ကၡယ' ဉာဏ္အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ ဤကား ဆင္းရဲ 'ဒုကၡ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚျခင္း၏အေၾကာင္း 'ဒုကၡသမုဒယ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) 'ဒုကၡနိေရာဓ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္ 'ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤသည္တို႔ကား ယိုစီးျခင္း 'အာသ၀'တို႔ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္း'အာသ၀သမုဒယ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) 'အာသ၀နိေရာဓ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကားယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္သို႔) ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ 'အာသ၀နိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ။ ဤသို႔ သိေသာ္ ဤသို႔ ျမင္ေသာ္ ထိုငါ (ဘုရား)၏ စိတ္သည့္ကာမာသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ ဘ၀ါသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ အ၀ိဇၨာသ၀မွလည္းလြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ လြတ္ေျမာက္ၿပီးလတ္ေသာ္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေလၿပီဟု အသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ ပဋိသေႏၶေနမႈကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤမဂ္ကိစၥအလို႔ငွါတစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ငါသည္ မိုးေသာက္ 'ပစၦိမ' ယာမ္၌ ဤတတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္'၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏တတိယ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။
၁၅။ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ ေ၀ရÍၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား-''အသွ်င္ေဂါတမသည္ အႀကီး ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အျမတ္ ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္ သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ ဥပမာေသာ္ကား ေမွာက္ထားသည္ကိုလွန္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဖံုးလႊမ္းထားသည္ကို ဖြင့္လွစ္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာသူအား လမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတို႔သည္အဆင္းတို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္းအသွ်င္ေဂါတမ ဤအတူသာလွ်င္ အသွ်င္ေဂါတမသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကိုျပေတာ္မူပါေပ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ ထိုအကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ေဂါတမကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကို လည္းကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ ထက္ဆံုးကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ရဟန္း သံဃာႏွင့္ အတူေ၀ရÍၨာၿမဳိ႕၌ ၀ါဆိုျခင္းကိုလည္း လက္ခံေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနျခင္းျဖင့္ (၀ါကပ္ရန္) လက္ခံေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ေ၀ရဥၨာ ပုဏၰားသည္ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ခံေတာ္မူျခင္းကို သိ၍ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍အ႐ိုအေသျပဳၿပီးလွ်င္ ဖဲခြါသြားေလ၏။
------
၁။ ပုေဗၺ = ေရွး၌ + နိ၀ါသ = ေနဖူးေသာဘ၀ ျဖစ္ဖူးေသာဘ၀ကို + အႏုႆတိ = ေအာက္ေမ့၍ + ဉာဏ = သိေသာဉာဏ္
၂။ စုတိ = ေသျခင္း + ဥပပါတ = ျဖစ္ေပၚျခင္း ပဋိသေႏၶ။
----------------------------

More Articals

 
မဟာပါသာဏ ေက်ာက္လံုးႀကီးဓမၼရိပ္သာ(ျမ၀တီ). Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.