စစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို...
ျမားလွံကန္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြသကဲ့သို႔ ...
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး...မေစာင့္စည္းေသာ လူတို႔သည္...
သူတစ္ပါးတို႔ကို ...ႏႈတ္လွံကန္ျဖင့္ ထိုးဆြကုန္၏...
ရဟန္းသည္ ...
သူတစ္ပါးတို႔ ေျပာဆိုအပ္ေသာ...ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ...
ၾကားရေသာေၾကာင့္...ေဒါသစိတ္ မရွိဘဲ သည္းခံရာ၏...။

- ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ အေျခခံအဆင့္က မတက္ႏိုင္တာလဲ

ကိုကိုေပါသြပ္ရဲ႕post-ေလးပါ linear Thinking နဲ႔ non-linear Thinking တို႔ရဲ႕ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ ကြာဟမႈေလးေတြကို တင္ျပေပးထားတာပါ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္..... ေအာက္မွာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။

     ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခခံအဆင့္ကေန ဘယ္လို ရုန္းထြက္ၾကမလဲ။ အေျခခံ အဆင့္ဆုိတာ ဘာကို ေခၚတာလဲ။ နည္းပညာ နယ္ပယ္မွာ အဆင့္ေတြကို ဘယ္လိုခြဲလဲ စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု
ကိုယ္ကိုကိုယ္ ျပန္ေမးၾကည့္ ပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ အေျဖရွာ မရပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔
အေျဖရမလားဆိုၿပီး အင္တာနက္မွာ ရွာၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း အေျဖက ေရေရရာရာ
မေတြ႔ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ မျဖစ္ေသးပါဘူး ဆိုၿပီး ေမးခြန္းကို ေျပာင္း ေမးၾကည့္
ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခခံ အဆင့္ကေန ဘာေၾကာင့္ မတက္ႏိုင္တာလဲ၊ ဘယ္လို
အတားအဆီးေတြ ရွိေနပါသလဲ စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းေတြ ေျပာင္းေမးၾကည့္မွ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခခံအဆင့္ကေန မတက္ႏိုင္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းခံေတြ
အမ်ားႀကီး ေတြ႔လာပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္သံုးသပ္ တာလည္း
ပါသလို အေျခခံအဆင့္က ရုန္းထြက္လိုသူေတြကိုပါ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အကူအညီ
ေပးတဲ့အေနနဲ႔ ဒီပို႔စ္ကို ေရးလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အားနည္းခ်က္မ်ား
လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိပါက ေထာက္ျပ ေဝဖန္ေပးေစလိုပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး ကၽြန္ေတာ္အျမင္အရ အေျခခံအဆင့္ကေန ရုန္းထြက္ႏိုင္သူကို ပံုေဖာ္ၾကည့္ပါ့မယ္။ လူတစ္ေယာက္က Apache, PHP, MySQL စသည္ျဖင့္ တြဲစပ္ေနတဲ့ အတြဲအစပ္တစ္ခုကို အစကေန ေလ့လာမယ္
ဆိုပါေတာ့။ ခုမွ စမယ့္သူအတြက္ေတာ့ ေလ့လာစရာေတြ အမ်ားႀကီး
ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို ေလ့လာေနရင္း၊ လက္ေတြ႔လည္း စမ္းသပ္ေနရင္း
တစ္ခ်ိန္မွာ အဲဒီ နည္းပညာကို လိုက္မွီသြားတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္လာ
ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို လိုက္မွီၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ အဲဒီနည္းပညာ
အသစ္ထြက္တိုင္း အသစ္ထြက္တဲ့ Feature ကို နားလည္ေအာင္ အသံုးခ်တတ္ေအာင္
Upgrade လုပ္ေနဖို႔ပဲ လိုပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမွာဆိုရင္ အခ်ိန္ႏွင့္
အမွ် Upgrade လုပ္ေနစရာလည္း မလိုေတာ့ပဲ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုခု ၾကာမွသာ Upgrade
လုပ္ဖို႔ လိုပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုပါပဲ WordPress Theme Developer ေတြအေနနဲ႔
2.9.x series နဲ႔ လုပ္ကိုက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာ အခ်ိန္ေတြ မနည္းေတာ့ပါဘူး။ ခုမွ
3.0 ထြက္မွာပါ။ အဲဒီလို ထြက္တဲ့ အခါက်ရင္လည္း ဘာေတြ အသစ္ျဖစ္လာလဲ၊ ဘာေတြ
အသစ္ပါလာလဲ စသည္ျဖင့္ ေလ့လာၿပီး Adapt လုပ္လိုက္ရံုပါပဲ။ ဒီလို အဆင့္ကို
ေရာက္ၿပီဆိုရင္ အေျခခံအဆင့္က ရုန္းထြက္ႏုိင္ၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္ သက္သက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ဘာေၾကာင့္ အေျခခံအဆင့္က မတက္ႏိုင္တာလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို
သံုးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ …

(၁) ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ေတြးေတာဆင္ျခင္ျခင္းဆိုင္ရာ သင္ၾကားမႈမ်ား အားနည္းခဲ့ျခင္း

နည္းပညာဆိုတာ အရင္းခံက အေတြးပါ။ Thinking ပါ။ Thinking ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း ပံုမွန္ သမာရိုးက်အေတြး (Linear Thinking) နဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ သမာရိုးက် မဟုတ္တဲ့ (Non-linear Thinking) ေတြ
မ်ားမ်ား ေတြးတတ္မွ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေတြးတတ္ဖို႔ဆိုတာ ငယ္ငယ္ကတည္းက
သင္ယူလာဖို႔ လိုပါတယ္။ လိုင္းတား၊ ဘာမွမစဥ္းစားပဲ ဒီအတိုင္း အလက္ကၽြတ္ၿပီး
ေျဖလာတဲ့ အေလ့အထေတြက ဦးေႏွာက္ေတြကို ေသသြားေစပါတယ္။ နည္းပညာကို သင္မယ္
ဆိုေတာ့မွာ အသည္းအသန္ ေတြးရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာ အေတြးအတြက္ အခ်ိန္ေတြ
ေပးရပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ နယ္ၿမိဳ႕ငယ္ေလး တစ္ၿမိဳ႕မွာ ရွစ္တန္းတက္တုန္းက ဆရာႏွစ္ေယာက္ကို ဂါရဝျပဳ သတိရမိပါတယ္။ ျမန္မာစာဆရာနဲ႔ သခ်ၤာဆရာပါ။ ျမန္မာစာ ဆရာရဲ႕ နာမည္က ဦးေအာင္သန္းဦး ျဖစ္ၿပီး အၿမဲတမ္း
ပန္းနာရင္က်ပ္နဲ႔ နဘန္းလံုး ေနရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဆရာနဲ႔
စာသင္ခ်င္လြန္းလို႔ ဆရာ ေနေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္အထိ ျပဳစုတဲ့သူက ျပဳစု
ေရပူေရခ်မ္း ကမ္းတဲ့သူက ကမ္းၿပီး ေစာင့္ရပါတယ္။ ဆရာစာသင္တဲ့ ပံုစံကို
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပပါ့မယ္။ ဆရာက ျမန္မာကဗ်ာေတြကို သင္ေတာ့မယ့္ဆိုရင္ အရင္ဆံုး
တေယာျပားေလးနဲ႔ထိုးၿပီး ကဗ်ာကို အရင္ဆိုျပပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာကို ေရးတုန္းက
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ပံုရိပ္ကို မ်က္စိထဲ ျမင္လာေအာင္၊ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို
ဖမ္းဆုတ္မိလာေအာင္၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုကဗ်ာေတြ ထြက္အံက်လာရသလဲ စတဲ့
ပံုရိပ္ေတြကို အရင္ သင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီလိုသင္ေပးၿပီးမွာ ကဗ်ာကို
ရွင္းျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ကဗ်ာကို ခံစားတတ္ စဥ္းစား
တတ္လာပါတယ္။ ကိုယ့္ဘဝေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ဘဝေတြကို Alternative Thinking လုပ္လို႔
ရလာပါတယ္။
ေနာက္ဆရာ တစ္ေယာက္က ဆရာဦးၾကည္ဝင္းပါ။ သခ်ၤာဆရာပါ။ ဆရာက စာသင္ေတာ့မယ္ ဆိုတာနဲ႔ Blackboard ကို ႏွစ္ပိုင္းပိုင္း လိုက္ပါတယ္။ တစ္ပိုင္းက ႀကိဳက္တဲ့သူ ထြက္တြက္ဖို႔ တစ္ပိုင္းကေတာ့
သူတြက္ျပဖို႔ပါ။ အဲဒီလို ႀကိဳက္တဲ့သူ ထြက္တြက္ဆိုတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရယ္
ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရယ္ အၿမဲတမ္း ဒိုင္ခံထြက္တြက္ၾကပါတယ္။
အဲဒီလို တြက္တဲ့အခါမွာ သူနဲ႔ မတူေအာင္ တြက္ႏိုင္ရင္ ဆရာအရမ္း ေပ်ာ္ၿပီး
ခ်ီးမြန္းခန္းဖြင့္လို႔ကို မဆံုးေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလို မတူတဲ့
တြက္နည္းႏွစ္ခုကို ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ျပန္ရွင္းျပေလ့ ရွိပါတယ္။ သူနဲ႔ တြက္နည္း
တူေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Alternative Ways ေတြကို ေျပာျပၿပီး တြက္ခိုင္းေလ့
ရွိပါတယ္။ ဒီလို ဆရာေကာင္းႏွစ္ဦးနဲ႔ ႀကံုခဲ့တဲ့အတြက္ နည္းပညာနယ္ပယ္မွာ
မေတာက္တစ္ေခါက္ ေတြးတတ္လာတာလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ေတြးတတ္ေအာင္ မသင္လာျခင္းဟာ မိဘေတြနဲ႔လည္း ဆိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ မိဘေတြ ကိုယ္တိုင္က သားသမီးေတြကို ေတြးတတ္ေအာင္ သင္ေပးဖို႔ထက္ အလြတ္က်က္ဖို႔ အားေပးတတ္ ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့
ေတြးဖို႔ထက္ က်က္ဖို႔ အားသန္ သြားပါေတာ့တယ္။ ဒီလို အေတြးကို
တားစီးလိုက္ျခင္းဟာ နည္းပညာနယ္ပယ္မွာ အေျခခံအဆင့္က မတက္ေစတဲ့ ပထမဦးဆံုးနဲ႔
အေရးအႀကီးဆံုး အတားအဆီးပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ တိုးတက္ေနတဲ့
ဖြံ႔ၿဖိဳးေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေတြးတတ္ေအာင္၊
Literal Thinking လို ခက္တဲ့ အေတြးေတြကို ေတြးတတ္ေအာင္ စနစ္တက် သင္ေပးေနတာ
ေတြ႔ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြအေနနဲ႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေတြးတတ္ေနေတာ့
နည္းပညာနဲ႔ ထိေတြ႔တဲ့အခါ ေတြးနည္းေတြကို တန္းသံုးရံုပါပဲ။ ဒီေတာ့
အခ်ိန္တုိတုိအတြင္းမွာ နည္းပညာနဲ႔ ယဥ္ပါးတဲ့သူ ျဖစ္သြားပါ ေတာ့တယ္။

(၂) အဂၤလိပ္စာဖတ္ႏိုင္မႈ အားနည္းျခင္း

ဒါကေတာ့ ဟိုးကတည္းက ခုအခ်ိန္ထိ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ အဂၤလိပ္စာ သင္လာၿပီး ဘာေၾကာင့္ မတတ္ရတာလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း နားမလည္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့
ဆယ္ႏွစ္မလိုပါဘူး။ ႏွစ္ႏွစ္ သံုးႏွစ္နဲ႔ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေျပာႏိုင္
ဖတ္ႏိုင္ ေရးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမွာရွိပါတယ္။ ဒီလို အဂၤလိပ္စာ မဖတ္တတ္ေတာ့
အိုင္တီကို ထိမယ္ဆိုတာနဲ႔ တိုင္ပတ္ပါေတာ့တယ္။ အိုင္တီကို
တိုက္ရိုက္ေလ့လာလို႔ ရရမယ့္ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာက လာခံေနေတာ့
အဂၤလိပ္စာတတ္ေအာင္ ျပန္သင္ေနရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျမန္မာလို ဖတ္လို႔ရေအာင္ ရွာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဘာသာျပန္တဲ့သူေတြ ျပန္ဖို႔ မမွီေလာက္ေအာင္ နည္းပညာစာအုပ္ေတြက အထြက္ ျမန္ပါတယ္။ အဲဒီလို ထြက္သမွ်ေတြကလည္း အဂၤလိပ္လိုပဲ
ေရးထားေတာ့ အဂၤလိပ္စာ မဖတ္တတ္ရင္ ေလ့လာလို႔ မရေတာ့တဲ့ အေျခအေန ေရာက္သြား
ပါေတာ့တယ္။ သင္တန္းသြားတတ္ေတာ့ ဆရာသင္တဲ့အတိုင္း ရပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ
ေလ့လာမယ္ဆိုေတာ့ Self-study လုပ္မယ္ဆိုေတာ့ အားလံုးက အဂၤလိပ္လိုေတြပဲ
ေတြ႔ၿပီး တစ္ေနပါေတာ့တယ္။

(၃) နယ္ပယ္တစ္ခုတည္းကို စူးစိုက္သင္ယူမႈ အားနည္းျခင္း

ကၽြန္ေတာ္ ကြန္ပ်ဴတာ အေျခခံတက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကို သြားသတိရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဟိုလူ႔ကို ေမးေတာ့ Graphic Design၊ ဒီလူ႔ကို ေမးေတာ့ Programming အဲဒီလို နည္းလမ္းမ်ဳိးစံု
အႀကံမ်ဳိးစံုၾကားမွာ ဘယ္ဟာ လုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ အေဖေတြ
အေမေတြကလည္း မင္းကြန္ပ်ဴတာ သင္ေနတာ ဘာလုပ္စားမွာလဲ စသည္ျဖင့္ Pressure
ေတြေပးလာေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်လာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ နယ္ပယ္တစ္ခုကို
သီးသီးသန္႔သန္႔ မေရြးတတ္ေတာ့ပဲ ဟိုလူလာ ဟိုလူနဲ႔ ေယာင္၊ ဒီလူလာ ဒီလူနဲ႔
ေယာင္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းက
ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ နယ္ပယ္ေတြ အမ်ားႀကီး မရွိေသးပါဘူး။ အခြင့္အလမ္းလည္း
အင္မတန္ နည္းေသးတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ခုခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ အခြင့္အလမ္းလည္း
မ်ားလာသလို နယ္ပယ္ေတြလည္း မ်ားလာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပိုၿပီး ေယာင္လို႔ေကာင္း
လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းက ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ခုခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ ေယာင္ ၂၀၀
ေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ ထင္ပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာ စေလ့လာခါစက သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို သတိရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ကြန္ပ်ဴတာ တက္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူစေပးတဲ့အတိုင္း ကြန္ပ်ဴတာကိုပဲ
တစ္ဆင့္ျခင္း တက္ခဲ့ေပမယ့္ သူကေတာ့ ေဟာ္တယ္သင္တန္း ဆိုလည္း သြားတက္ပါတယ္။
ဟိုသင္တန္းေကာင္းတယ္ ဆိုလဲ သြားတက္ပါတယ္။ အစကေတာ့ သူတက္တဲ့အတိုင္း
လိုက္တက္ၾကည့္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ စိတ္မပါေတာ့တာနဲ႔ သူနဲ႔ လိုက္မတက္
ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သူနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ အင္မတန္
အားက်ရပါတယ္။ ဟိုဟာဆိုလည္း သူမေျပာႏိုင္တာ မရွိ၊ ဒီဟာဆိုလည္း သူမသိတာ မရွိ
လက္ဖက္ရယ္ဝိုင္းမွာ အၿမဲဦးေဆာင္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ျပန္ေတြ႔ေတာ့
တက္စီ ေမာင္းေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရမ္းအံ့ၾသၿပီး သူ႔ကို
ေမးၾကည့္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက တက္ခဲ့တာေတြ မသံုးေတာ့ ဘူးလားဆိုေတာ့ သူက
ျပန္ေျပာပါတယ္။ အခု အသံုးတည့္ေနတယ္တဲ့၊ တက္စီ စီးတဲ့ Passenger က
ကြန္ပ်ဴတာသမားဆို ကြန္ပ်ဴတာ အေၾကာင္း ေျပာတယ္တဲ့။ ေဟာ္တယ္က ဆိုရင္
ေဟာ္တယ္အေၾကာင္း ေျပာတယ္တဲ့။ သူနဲ႔ အဆင္မေျပတဲ့ Passenger မရွိဘူးလို႔
ဆိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ နည္းပညာတစ္ခုကို လိုက္မွီသြားတဲ့ အေျခအေနဆိုတာ နယ္ပယ္တစ္ခုတည္းကို ကြက္ၿပီး သူနဲ႔ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနတာေတြ တြဲစပ္ေလ့လာမွသာ ျဖစ္ႏိုင္တာပါ။
အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ နယ္ပယ္စံု ေလ့လာေနရင္ေတာ့ ဟိုေနရာမွာလည္း အေျခခံ၊
ဒီေနရာမွာလည္း အေျခခံပဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။



အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း အားနည္းျခင္း



ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ သိပ္မထူးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း နည္းတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ တန္ေအာင္ မေပးႏိုင္တာ၊ တန္ေအာင္ မရတာဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြလည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္။
အလုပ္ရွင္အေနနဲ႔ ေပးႏိုင္တဲ့ ပမာဏကလည္း နည္းသလို အလုပ္လုပ္မယ့္ သူအတြက္
ျပန္ရမယ့္ Reward ကလည္း နည္းေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္းအလုပ္ဆို
စိတ္မဝင္စားၾကေတာ့ပဲ ႏိုင္ငံျခားထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၾကရပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ
ဘယ္လိုလုပ္မယ္၊ ဘာေတြတတ္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာေတြ သိတဲ့သူေတြအတြက္
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ႏိုင္ေပမယ့္ မသိသူေတြ အတြက္ၾကေတာ့ ဘယ္လို
ျပင္ဆင္ရမွန္း မသိေတာ့ပဲ၊ ဟိုဟာေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီဟာေကာင္းႏိုးႏိုး
အမ်ားတကာ အႀကံေပးတဲ့အတိုင္း လိုက္လုပ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ Talent က
ဘယ္ေနရာမွန္း မသိေပမယ့္ အဆင္ေျပတဲ့ေနရာကို ဝင္တိုးၾကရပါတယ္။ အဲဒီလို
ဟိုေနရာ ဝင္တိုးလုိက္၊ ဒီေနရာ ဝင္တိုးလိုက္နဲ႔ ေယာင္သြားၾကတဲ့ သူေတြလည္း
မနည္းပါဘူး။ သူမ်ားေတြ AutoCAD ဆို လိုက္ AutoCAD၊ သူမ်ားေတြ Graphic ဆို
လိုက္ Graphic၊ အဲဒီလိုနဲ႔ အေျခခံ အဆင့္က မတက္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုက္ဆံတတ္
ႏိုင္တဲ့သူေတြက သင္တန္းေတြ တက္ႏိုင္ၾကေပမယ့္ ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္ သူေတြကေတာ့
ကိုယ္ဘယ္လိုမွ မေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ လမ္းေတြကို ေရြးရပါေတာ့တယ္။
အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း အားနည္းျခင္း ဆိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံတိုးတက္မႈ အေပၚမွာ တိုက္ရိုက္ မွီခိုေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံ တိုးတက္မႈ ေကာင္းေလ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ပြင့္ေလပါပဲ။ ခုလို
Information Age မွာ ႏိုင္ငံတိုးတက္ လာတယ္ဆိုရင္ သတင္းအခ်က္အလက္
နည္းပညာလည္း ကၽြဲကူးေရပါ တိုးတက္ လာတာပါပဲ။ အဲဒီလို တိုးတက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔
သတင္း အခ်က္အလက္ နည္းပညာဆိုင္ရာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ေတြလည္း
ပြင့္လာမွာပါ။ ဒီ အေျခအေန ေရာက္ရင္ေတာ့ ငါ့အကိုႀကီးက System Analyst၊ လစာ
ဘယ္ေလာက္ရတယ္။ ငါ့ ဦးေလးက Game Developer၊ လစာက ေရလည္ လန္းတယ္။ ငါ့
အမကေတာ့ Graphic Designer၊ လစာကေတာ့ မေမးနဲ႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာ
ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ကေလး ဘဝကတည္းက အားက်စရာ၊ အတုယူစရာေတြ
ျဖစ္ၿပီး ဘယ္လို ေလွ်ာက္လွမ္း ရမယ္ဆိုတဲ့ Guide Lines ေတြလည္း ရလာမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ခု အေျခအေနမွာေတာ့ မမွီတဲ့ ပန္း တံုးခုလွမ္း ဆိုသလို
ႏိုင္ငံျခားက စံႏႈန္းေတြအတိုင္း လိုက္ေနၾက ရပါတယ္။ လူစြမ္းေကာင္း ေတြကေတာ့
မိုးပ်ံၿပီး မမွီတဲ့ပန္းကို ခူးႏိုင္ေပမယ့္ လူစြမ္းေကာင္း မဟုတ္သူ ေတြကေတာ့
ပန္းေျခာက္ေလးေတြ ေကာက္ျပန္ ဆိုသလို အလုပ္ျဖစ္တယ္ ဆိုရံုေလာက္
သြားေနၾကရပါတယ္။


အေျခခံအဆင့္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္အဆင့္ ၾကားတြင္ အဆက္ျပတ္ေနျခင္း


ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရ အေျခခံအဆင့္ဆိုတာ လူတိုင္းတတ္ ႏိုင္တယ္လို႔ လက္ခံထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္ပိုင္း ေျပာရရင္ Professional ပိုင္းမွာေတာ့ လူတိုင္း တတ္ႏိုင္တယ္လို႔
လက္မခံပါဘူး။ ပံုတူကူးခ်ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ကို အဆင့္ျမင့္ အဆင့္လို႔
လက္ခံရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာမွား ေနပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတဲ့
အဆင့္ျမင့္ အဆင့္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိတာကိုေျပာတာပါ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ အိုင္တီမွာ အေျခခံအဆင့္ေတြ ျဖစ္တဲ့ စာစီစာရိုက္၊ အင္တာနက္၊
အီးေမးလ္ စသည္ျဖင့္ မည္သူမဆို တတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူထက္ျမင့္တဲ့
အဆင့္ေတြကို တတ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာဖို႔ ခက္သြားပါၿပီ။
လူတစ္ေယာက္က Graphic Design ေတြ ျဖစ္တဲ့ Photoshop စတာေတြကို သင္ၿပီး
သူမ်ားလုပ္ထားတဲ့ အတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္း လုိက္လုက္ႏိုင္မယ္၊ ဒါေပမယ့္
ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အေျခခံ အဆင့္မွာပဲ
ရွိေသးတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ အဲဒီလို မွားယြင္းစြာ
ေရြးခ်ယ္မိတဲ့သူေတြ မနည္းပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ တီထြင္ႏိုင္စြမ္းကို ဘယ္လိုမွ
ေဖာ္ထုတ္လို႔ မရေတာ့ပဲ တစ္ျခား နည္းလမ္း တစ္ခုကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္
မရွိေတာ့တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
အဲဒါဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ အေနနဲ႔ အေျဖရွာၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီလို အေျဖရွာၾကည့္တဲ့အခါမွာ အခ်က္တစ္ခုကို သြားေတြ႔ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အေျခခံအဆင့္နဲ႔ အဆင့္ျမင့္ အဆင့္ၾကားမွာ အဆက္ျပတ္
ေနတာေၾကာင့္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ အေျခခံအဆင့္ ဆိုတာေတြ တက္ၿပီး
သင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခါတည္း အဆင့္ျမင့္ အဆင့္ေတြကို တန္းတက္ၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီေနရာမွာ အေျခခံအဆင့္ ထက္လည္း ျမင့္ အဆင့္ျမင့္ အဆင့္လည္း
မေရာက္ေသးတဲ့ ၾကားအဆင့္တစ္ခု အရင္ျဖတ္သင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။
အဲဒီလို ၾကားခံအဆင့္ဆိုတာ ဘာကို ေခၚတာလဲလို႔ေမးရင္ အလြယ္ဆံုး အေျဖကေတာ့
မိမိကိုယ္ကိုနဲ႔ ကိုယ္သြားမယ့္ နယ္ပယ္ကို စမ္းစစ္တဲ့ အဆင့္လို႔ ေျဖရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္သြားမယ့္ နယ္ပယ္မွာ ဘာေတြရွိလဲ စသည္ျဖင့္ ေလ့လာတဲ့
အဆင့္ပါ။ ၿပီးရင္ အဲဒီ နယ္ပယ္ေတြကို ထိေတြ႔ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔ ကိုက္ညီတာကို
ရွာတဲ့အဆင့္ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ အဲဒီအဆင့္ၾကေတာ့ သင္တန္းသြားတက္လို႔
အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းကေတာ့ အင္တာနက္ပါပဲ။ အင္တာနက္ထဲမွာ
ဝင္ေမႊၾကည့္ပါ။ အားလံုးကို အၾကမ္းသေဘာ နားလည္ေအာင္၊ သိေအာင္ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။ ၿပီးရင္ ကိုယ္နဲ႔ ကိုက္မကိုက္ ေသေသခ်ာခ်ာ
စမ္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ပါ။ အဲဒီလို စမ္းစစ္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔ ကိုက္တယ္၊ ကိုယ္ကလည္း
အမွန္တကယ္ ဝါသနာပါတယ္ ဆိုမွသာ ေရွ႕ဆက္ၿပီး အဆင့္ျမင့္ အဆင့္ေတြ
တက္သင့္ပါတယ္။ အေျခခံအဆင့္ကို မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ျဖတ္ မမွားဘူးလို႔
ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္အဆင့္ ဆိုရင္ေတာ့ မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ၿပီး
ေသခ်ာမွာ သြားဖို႔ပါ။


အေျခခံ သီအိုရီမ်ား သင္ယူမႈအားနည္းျခင္း၊ နားလည္မႈ အားနည္းျခင္း


ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တုန္းက သီအိုရီေတြ သင္ၿပီဆိုရင္ အင္မတန္ စိတ္ပ်က္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ ဆိုတာႀကီးကို သင္ရင္ ကီးဘုတ္ကို ထိလိုက္မွ လက္ေတြ႔ လုပ္လိုက္မွ ေနသာထိုင္သာ ရွိပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အေျခခံက်တဲ့ သီအိုရီေတြကို ပစ္ပယ္မွန္း မသိ ပစ္ပယ္လာ ပါေတာ့တယ္။
ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ထိေနတယ္ဆိုရင္ မ်က္လံုးေတြ ျပဴးေနသေလာက္ သီအိုရီဆိုတာနဲ႔
စာအုပ္နဲ႔ မ်က္ႏွာနဲ႔ မခြာေတာ့ပါဘူး။ စာအုပ္ေပၚ ေမွာက္အိပ္ေနတာ ေလ။ ဒီလို
သီအိုရီကို မသင္ခ်င္တာ အျပင္က သင္တန္းေတြမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ သီအိုရီေတြ အဓိက
သင္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာေတာင္ လိုင္းတားၿပီး က်က္တာကလြဲလို႔ သီအိုရီသေဘာကို
သိေအာင္ မသင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ အျပင္သင္တန္းေတြကေတာ့ ဟိုးအရင္က ဆရာႀကီးေတြသာ
အမိုက္ခံၿပီး သင္ေနဆဲ ျဖစ္ေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္း သင္တန္းေတြမွာေတာ့ ဘယ္သူမွ
သီအိုရီ ပိုင္းကို မထည့္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္က ထည့္ခ်င္ဦးေတာ့ အလကား
အခ်ိန္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လစ္လ်ဴရႈထားရပါတယ္။
အဲဒီလို သီအိုရီအေျခခံေတြ မသင္ေတာ့ပဲ လက္ေတြ႔ေတြပဲ ကစ္လာေတာ့ တကယ့္ အဆင့္ျမင့္ပိုင္းကို ကူးမယ္ဆိုေတာ့ တိုင္ပတ္ ပါေတာ့တယ္။ အဆင္ျမင့္ ပိုင္းဆိုတာ သီအိုရီပိုင္းနဲ႔ လက္ေတြ႔ပိုင္းကို
ေပါင္းစပ္ၿပီး အသစ္ထြင္ရတဲ့ သေဘာပါ။ ကိုယ္က သီအိုရီကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး
ပစ္ထားခဲ့သမွ် အဲဒီအခ်ိန္က်မွ အေျခခံအဆင့္ အဆင့္ျမင့္ပိုင္းကို
မတက္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီအေတြ႔အႀကံဳက ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္
ခံစားရတဲ့ အျဖစ္ပါ။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ နားလည္ႏိုင္စြမ္းကို ရခ်င္လာတဲ့အခါ
သီအိုရီေတြ ပစ္ထားမိသမွ် ေနာင္တ ရလာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သီအိုရီပိုင္းေတြ
ျပန္ဖတ္ လက္ေတြ႔နဲ႔ ျပန္ေပါင္းထုတ္ရပါတယ္။ အဲဒီလို ျပန္ေပါင္းထုတ္တာ
ခုခ်ိန္ထိကို အစပ္အဟပ္ မတည့္ႏိုင္ေသးတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနပါေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ သီအိုရီဆိုတာ စံေတြ ကိုယ္က အဲဒီ စံေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ေနရတာ။ ဒီေတာ့
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ခ်ဥ္းကပ္မွ ရမယ္ဆိုၿပီး ရေသ့ စိတ္ေျဖ လုပ္ေနရပါတယ္။


အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္လြန္းျခင္း


နည္းပညာေလာကမွ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္လြန္းတဲ့ အခ်က္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အေျခခံအဆင့္က မတက္ေအာင္ တားဆီးထားတဲ့ အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က ဒါေလးေလ့လာ ေကာင္းတုန္း
ဒိတ္ေအာက္ သြားတာမ်ဳိးေတြ ႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က အားနဲ႔ မာန္နဲ႔
ကစ္မယ္ ခ်မယ္ ဆိုၿပီး ေနမအား ညမအား လုပ္ေနေပမယ့္ တကယ္တန္း ခ်ျပမယ့္
အခ်ိန္ၾကေတာ့ သူမ်ားေတြက ကိုယ္ထက္ ေကာင္းတာေတြ ခ်ျပၿပီး ေနတာေတြလည္း
ေတြ႔ရႀကံဳရ တတ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး အေတြ႔အႀကံဳကေတာ့ ကိုယ္ေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ျခားႏိုင္ငံက သူေတြလည္း ၾကံဳရပါတယ္။ Windows 98 မွာတုန္းကလိုေပါ့ Web
Trend ေတြ ေကာင္းလာေတာ့မယ္ ဆိုတာသိလို႔ ကုမၸဏီငယ္ေလးေတြေကာ ကုမၸဏီႀကီး
ေတြပါ စီးပြားေရး အက်ဳိး အျမတ္ႀကီးႀကီးကို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး Internet
Browser ေတြ အၿပိဳင္တီထြင္ၾကပါတယ္။ Windows 98 လည္း ထြက္လာေရာ Internet
Browser ကို အလကား ထည့္ေပးလိုက္ေတာ့ အကုန္ ေနာက္ေကာက္ က်ကုန္ပါတယ္။
ကိုယ္က ဒီနည္းပညာ ေကာင္းတယ္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ အလုပ္ျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီးသင္ေနုတုန္း အေျခခံအဆင့္က မတက္ေသးဘူး။ ေနာက္တစ္ခု ထပ္ေပၚ လာပါတယ္။ အဲဒီလို ေပၚလာတဲ့ အသစ္က ကိုယ္သင္ေနတာနဲ႔
ဆက္စပ္ေနတာဆိုရင္ေတာ္ရဲ႕ လံုးဝ အဆက္အစပ္ မဲ့သြားတာမ်ဳိး ဆိုရင္ ေသၿပီ
ဆရာလို႔ ေအာ္ရမယ့္ အေျခအေနပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ႀကံဳဖူးပါတယ္။
ကိုယ္က ရိုးရိုး Web Form ေတြ ေလ့လာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ MVC ဆိုၿပီး ေပၚလာေတာ့
Framework ေတြ ေပၚလာေတာ့ လံုးဝ အသစ္၊ နည္းပညာအသစ္ကို တည့္တည့္ႀကီးကို
တိုးပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္က VB6 ကို ေလ့လာေနတုန္း VB.NET ကို ေျပာင္းသြား
သလိုမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီလို အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္တဲ့ သေဘာကို လက္ခံၿပီး
အမွီလိုက္မလား မလိုက္ႏိုင္ ရင္ေတာ့ ႏွမလက္ေလ်ာ့ ေနေလေတာ့ပဲ။ နည္းပညာဆိုရင္
နယ္ပယ္စံုပါပဲ။ Hardware ေကာ Software ပါ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္လြန္းပါတယ္။


ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းျခင္း


ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အရမ္းေတာ္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သြားၾကည့္လိုက္ တစ္ေယာက္တည္း။ တစ္ေကာင္းတည္း ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ဆိုတာေတြ မနည္းပါဘူး။ အဲဒီလို ျခေသၤ့ေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္လည္း
တစ္ဂူတည္း ဘယ္ေတာ့မွ ႏွစ္ေကာင္ မေအာင္းေတာ့ပါဘူး။ ဆရာႀကီးေတြ ေပါင္းၿပီ
ဆိုရင္လည္း ဆရာႀကီးမ်ား ေလွစီး ခရီးထြက္ၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွႀကီး
နစ္သြားသည္ ဆိုသလိုေတြပဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေဗထိ ဆိုကတည္းက ကြဲၾကပါတယ္။
အဲဒီလို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ႏိုင္စြမ္းမဲ့ေနတာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔
အေျခခံအဆင့္က မတက္ေစတဲ့ အခ်က္ထဲမွာ ပါပါတယ္။ အိုင္တီဆိုတာ မပူးေပါင္းရင္
ဘယ္လိုမွ ခရီးမေရာက္ပါဘူး။ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္လန္ေနေအာင္ ေတာ္ပါေစ။
မပူးေပါင္း မေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ မယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို
မယွဥ္ႏိုင္ရင္ အေျခခံအဆင့္ မတက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒါကေတာ့ တစ္ဦးျခင္း
တစ္ေယာက္ျခင္းစီတဲ့ အမ်ားဆိုတဲ့ အေျခခံအေပၚမွာ ျမင္တဲ့ အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေကာင္တည္း ျခေသၤ့ေတြ အေနနဲ႔ အေျခခံအဆင့္က လြတ္ထြက္သြားႏိုင္ ေပးမယ့္
အမ်ားသေဘာမွာေတာ့ အေျခခံအဆင့္ ႏြံထဲက ထြက္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
နည္းပညာ အသစ္ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုထြက္တယ္။ သြားၾကည့္လိုက္ နည္းတဲ့ Team ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ Outsourcing ေတြလည္း အမ်ားႀကီး လုပ္ထားသလို သူတို႔ရဲ႕ Team ကလည္း ကိုယ္ေတြမွာ ရွိတဲ့ Team ေတြ
ဘာမွမဆိုင္ ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားၾကပါတယ္။ အပိုင္းအကန္႔အလိုက္
တာဝန္ယူႏိုင္ၾကသလုိ ျပန္လည္ ခ်ိတ္ဆက္တဲ့ ေနရာမွာလည္း အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေအာင္
စီစဥ္ထားႏိုင္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အဲဒီလို အပိုင္းအကန္႔အလိုက္
တာဝန္ယူ ၾကမယ္ဆိုရင္ ျပန္ေပါင္းတဲ့အပိုင္းမွာ ဘယ္လိုမွာ ေပါင္းလို႔မရေတာ့တာ
မ်ားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ဦးတည္း အစအဆံုး လုပ္တာ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး
ျခေသၤ့ေတြက ကစ္ၾကပါတယ္။ Project ဆိုတာနဲ႔ Team Leader ပဲ ဒိုင္ခံေရးတာ
ထံုးစံလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သူတို႔လို Team အႀကီးႀကီးေတြ မလုပ္ႏိုင္တာ ထားေတာ့
ႏွစ္ေယာက္ တစ္ပိုင္း Team ေတြမွာေတာင္ ဘယ္လိုမွ ေပါင္းလို႔ မရႏိုင္ ျဖစ္ေန
တတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း Activities ေတြ မရွိတဲ့ ဘဝမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတာဆိုေတာ့
ခက္ေတာ့လည္း ခက္သား၊ IQ ေတြကေတာ့ ျမင့္ပါရဲ႕ EQ ကေတာ့ မေလ့က်င့္ခဲ့ရေတာ့
Team Building မွာ အခက္ေတြ႔ပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိသေလာက္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲခင္ဗ်။ ေနာက္တစ္ဆင့္မွာေတာ့ အေျခခံအဆင့္ကေန ဘယ္လို ရုန္းထြက္ၾကမလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေလ့လာ ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္း ထားပါတယ္။
အားလံုးပဲ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ...................

More Articals

 
မဟာပါသာဏ ေက်ာက္လံုးႀကီးဓမၼရိပ္သာ(ျမ၀တီ). Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.