(အႏၲာနႏၲဒိ႒ိ အဆံုးရွိ အဆံုးမရွိအယူ ေလးမ်ဳိး)
၅၃။ ရဟန္းတို႔ အဆံုးရွိ အဆံုးမရွိ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ရွိကုန္၏၊ (ထုိသူတုိ႔သည္) ေလာက၏ အဆံုးရွိ အဆံုးမရွိကုိ ေလးမ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္၏၊ အဆံုးရွိအဆံုးမရွိ အယူရွိကုန္ေသာ ထုိအသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ အဘယ္ကုိ အေၾကာင္းျပအဘယ္ကုိ စြဲမွီ၍ ေလာက၏ အဆံုးရွိ အဆံုးမရွိကုိ ေလးမ်ဳိးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပကုန္သနည္း။
------
(အႏၲာနႏၲဒိ႒ိ ပဌမ၀ါဒ)
၅၄။ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ ေသာ သမဏသည္လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏသည္လည္းေကာင္းျပင္းစြာအားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ ၿမၿမံံစြာအားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ မေမ့့မေလ်ာ့ျခင္းကုိ စြဲြ၍ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကုိ စြဲ၍ ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္းကုိရ၏၊ ယင္းသုိ႔ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတ္ေသာ္ ေလာက၌ အဆံုးရွိ၏ဟု ထင္မွတ္လ်က္ ေန၏၊ ထုိသူသည္ ဤသုိ႔ ဆုိ၏ -
''ဤေလာကသည္ အဆံုးရွိ၏၊ ပတ္၍ သြားႏုိင္ေသာ ခရီးရွိ၏၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္-ငါသည္ျပင္းစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ ၿမၿမံံစြာ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္းကုိ စြဲ၍မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ စြဲြ၍ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကုိ စြဲ၍ ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္းကုိရ၏၊ ယင္းသုိ႔ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတ္ေသာ္ ေလာက၌ အဆံုးရွိ၏ဟု ထင္မွတ္ လ်က္ ေန၏၊ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤေလာကသည္ အဆံုးရွိ၏၊ ပတ္၍ သြားႏုိင္ေသာ ခရီးရွိ၏ဟု ငါသိ၏'' ဟူ၍ဆုိ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ပဌမ အေၾကာင္းတည္း၊ ယင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္းကုိ စြဲမွီ၍ အဆံုးရွိအဆံုးမရွိ အယူရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ ေလာက၏ အဆံုးရွိ အဆံုးမရွိ ကုိျပကုန္၏။ (၁-၉)
------